האם המחקר החדש נכון?נטילת ויטמין D דרך גלולות לא יעיל?? להלן הלינק

http://www.presstv.ir/detail/216791.html
חשובה התשובה כי בני משפחה רבים נוטלים כדי למנוע סרטן וכו
תודה

.

שלום לך,

לצערי יש עדיין דעות חלוקות על יעילות ויטמין D. איני יודע כיצד בוצע המחקר שאותו אתה מזכיר. בכל אופן, ניתוחי נתונים יכולים להתבצע בצורה לא נכונה וגם חוקרים יכולים לטעות לא פעם. איני אומר באופן ספציפי שהמחקר שאותו אתה מזכיר שגוי. בעל אופן, כאשר מסתכלים על היחס בין תועלת אפשרית מול סיכון אפשרי הרווח הוא ענק. כי הסיכון ברמות תקינות של ויטמין D (נניח 30-60ng/ml) הוא אפסי לעומת הרווח הצפוי במניעת סוגי סרטן שונים או מניעה/האטה של התפתחות סוכרת הוא ענק.

אני הבנתי מהכתבה שהזכרת שהחוקרים בדקו כ-50 מחקרים. אם תבדוק את המחקרים המובאים ב-"מה חדש" (בעמודה הימנית) תראה שויטמין D כן יעיל במניעת מחלות שונות.

גדי