ויטמין די 3

שלום!
עקב תוצאה נמוכה של ויטמין די 3 , רופא המשפחה נתן לי מרשם של ויטמין די , של 12 טיפות ביום (כל טיפה 200) , רציתי לשאול אם זה לא כמות גדולה מידי??, התחלתי לקחת את הטיפות לפני 3 ימים , ואתמול התחלתי נורא להתגרד , היום הגירודים ממשיכים , האם זה תופעות לוואי של הויטמין או שזה לא קשור?

תודה

.

שלום לך,

גירודים אינם ידועים כתופעת לוואי של ויטמין D. מינון שך 1200 יחב"ל ליום הוא מינון בטוח. 

הגוף משתמש בויטמין באופן קבוע לכן יש לצרוך אותו באופן קבוע ולבצע בדיקות תקופתיות ותיקוני מינון לפי הצורך.

גדי

 

היי גדי אני

היי גדי
אני לוקחת 12 טיפות ביום , אז זה יוצא 2400 בסופו של דבר כי בכל טיפה יש 200 , אין סיכוי שזה עושה את הגרד, כל היום אני מתגרדת מאתמול....

.

שלום לך,

מתנצל על הטעות. גם מינון של 2400 יחב"ל ליום על פי המלצות חדשות של מועצת המזון והתזונה האמריקאית (FNB) נחשב כבטוח.

עם זאת, על מנת לוודא שאין לך אלרגיה ספציפית לויטמין או לחומר אחר שבתמיסה שלו, אפשר לעשות ניסיון של הפסקה למספר ימים וחזרה לנטילה. אם הגרד יפסיק, ולאחר מכן אם תחזרי לקחת והגרד ישוב, ייתכן שיש לך אלרגיה כלשהי ואת צריכה לברר את הבעיה עם הרופא.

גדי

 

היי אני לא

היי

אני לא מסכימה

אני לוקחת מינונים גבוהים של הויטמין ובהחלט מרגישה שבימים מסויימים לאחר לקיחת והיטמין אני מתחילה להתגרד נורא. הגרד נעלם אם אני מחכה יומיים ולוקחת שוב.

אולי זה בעודף בדם או משהו. אבל התופעה בהחלט מורגשת גם אצלי, ויש עליה גם ראיות באינטרנט ממשתמשים נוספים.

.

שלום,

להלן תרגום גוגל בתיקונים קלים של קטע אודות בטיחות ויטמין D מתוך המאמר ב-Medline Plus על ויטמין D

(קישור: http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/druginfo/natural/929.html )

 האם יש חששות בטיחות ?


ויטמין D בדרך כלל בטוח כאשר נלקח על ידי פה בכמויות מומלצת. רוב
האנשים בדרך כלל לא חווים תופעות לוואי עם ויטמין D , אלא אם כן הוא נלקח
יותר מדי. תופעות לוואי של נטילת חלק יותר מדי ויטמין D כוללות חולשה ,
עייפות , ישנוניות , כאבי ראש, אובדן תיאבון, יובש בפה, טעם מתכתי ,
בחילות, הקאות , ואחרים.


נטילת ויטמין D לתקופות זמן ארוכות במינונים גבוהים יותר
מאשר 4000 יחידות ליום היא אולי לא בטוחה ועלולה לגרום לרמות גבוהות מדי של
סידן בדם. עם זאת, מינונים גבוהים הרבה יותר לעתים קרובות זקוק לטיפול
לטווח הקצר של מחסור בויטמין D . סוג זה של טיפול צריך להיעשות תחת פיקוחו
של רופא מטפל .

גדי

ויטמין D 3- צריכת יתר?

שלום, אני ספורטאי, בן 20, ואני צורך ביום 3600 יחל של ויטמין D3. ויש לי קצת סחרחורות... רציתי לדעת אם הצריכה היא גובהה מידי? והאם הסחרחורות קשורות איכשהו לצריכה של הויטמין D3. ואילו דברים יכולים לקרות מצריכה מוגברת?

.

שלום לך,

על פי המלצות של מועצת המזון והתזונה האמריקאית (FNB) מינון של עד 4000 יחב"ל ליום לאדם בוגר (שזה 20 טיפות של 200 יחב"ל ) הוא מינון בטוח. 

במינונים כאלה לא ידוע לי על תופעת הלוואי שאתה מתאר או תופעות לוואי אחרות.

גדי