לפי מה שנלמד אדם בהיר עור

חצי שעה בלבד ולא יותר בשמש בשעות הצהריים..
יספיק לשבוע..

בחצי שעה ביום 10,000 יחידות
זה יוצא 1,400 יחידות ליום בשבוע..

יום אחד של טיול בחוץ ואפשר לא להחשף שבועיים בכלל..

זה נכון רק

זה נכון רק לחודשיים שלושה של קיץ. מה תעשה בחורף

בחורף יש שמש ,

בחורף יש שמש , יותר מפעם בשבועיים

יש את הטיפות האלה לתינוקות
http://www.cts.co.il/CTS/Products/VITAMIS+MINERALS/special+adds+for+babi...

אפשר לקחת 3-5 טיפות ליום, כל טיפה 200 יחידות

אין זמן

שלום אורח,

באורח החיים המודרני והלחוץ אין לכל אחד הזמן לצאת לשמש בעונות המעבר ובחורף בדיוק בעיתוי של צהריים ושמש גלויה בלי עננים. לכן להערכתי כמעט כל אחד צריך לקבל ויטמין D כתוסף.

צריך לזכור שמבחינה אבולוציונית הגוף שלנו "מתוכנן" לקבל שמש שמקבלים "בעלי מקצוע" של ציד או חקלאות. לא אנשי הייטק או תעשייה שגרים בעיר עם בנייה גבוהה, אוויר מזוהם שחוסם את ה-UVB וגם כשיוצאים לשמש, מורחים עצמם בקרם הגנה.

גדי

בטיול שאתה יוצא

בטיול שאתה יוצא , בדר"כ אתה מקבל 5000 עד 10,000 יחידות

אתה יודע שהתוספים זה 400 200 יחידות..

בשביל לקבל כמות כזו מהתוספים צריך הרבה טיפות ליום..

אני קראתי איפהשהו שנמצא בבדיקה רמה של 25 , והבן אדם לקח תוסף של 1500 יחידות ליום בנוסף לשמש והגיע לאחר חודשיים שלוש לרמה של 28..

אחרי זה לקח 2300 יחידות והגיע לרמה של 30 תוך שלוש חודשים..

ככה שאני מניח שאם לוקחים תוספות צריך הרבה הרבה ליום...

מי לוקח 20 טיפות ביום בחורף?

כמה יחידות ליום אתה לוקח בחורף? ואיזה תוסף אתה לוקח?

מחקר בבירות

שלום אורח,

במחקר בבירות קיבלה קבוצה של בני נוער 14,000 יח' ויטמין די  לשבוע. זה העלה אותם בממוצע מ-15ng/ml ל- 36 +/-22 ng/ml .

שים לב להגדרה ממוצע. שים לב לסטיית התקן הגבוהה (+/- 22 ) כלומר, היו כאלה שלקחו 14,000 לשבוע ונשארו עם חוסר בויטמין D, והיו כאלה שעברו את ה-50. אין זה חשוב כמה אני או מישהו אחר לוקח כי זה לא מייצג. הדבר החשוב הוא לעשות בדיקות תקופתיות ולדאוג להיות ברמה תקינה.

בחורף אני לוקח טבליות שאני קונה דרך האינטרנט. בצע בגוגל חיפוש של המילים shopping vitamin D

גדי

אבל כמה יחידות

אבל כמה יחידות אתה לוקח ליום בחורף?

איך אתה יודע כמה לקחת?

הרי אין לך יכולת לדעת כמה אתה בדיוק מקבל מהשמש בשביל לשמור על רמה טובה..

כמה לקחת

שלום אורח,

כל גוף מגיב בצורה שונה למינונים שונים. לכן אני מבקש מהרופא בדיקה פעם בשנה בערך בחודש מרץ. זה החודש שבו בדרך כלל הרמות הן הנמוכות ביותר. אני דואג להיות מעל 32ng/ml

גדי

 

יש שינויים ברמה

יש שינויים ברמה בדם, שיורדים עם המינון?

למשל בקיץ אקבל בערך יום יום משהו כמו 5000-6000 יחידות מהשמש..

בחורף אקבל מתוספת גג 1000 יחידות

הגוף התרגל להרבה בקיץ ובחורף המינון ירד.. הרמה תרד או תשאר עם התוספת שזה נמוך יחסית לקיץ?

כי לפי ההיגיון אם הורגלנו ל 5000 יחידות ליום ופתאום נרד ל1000 אמור להיות תגובה שונה לא?
זה יכול לצנוח..

ויטמין D שנוצר

ויטמין D שנוצר בזמן החשיפה לשמש או כשלוקחים אותו כתוסף הוא חומר הגלם להורמון  25(oh)d. הורמון זה נשאר בגופנו מספר חודשים. ההגדרה "חוסר בויטמין D" אינה מתייחסת לויטמין D עצמו אלא להורמון. העובדה שההורמון נשאר בגוף מספר חודשים מאפשרת לנו לשרוד את החורפים.

יש אנשים שלא

יש אנשים שלא נחשפים בכלל לשמש מכל מיני סיבות .

אני לא הבנתי איך זה שההמלצה הידועה היא 400 יחידות ליום לאנשים כאלה..
זה שומר על רמה טובה כמות כזאת?

אגב גם שיש חסר בבדיקות תראה שרופא יתן לך 400 800 יחידות לא יותר..

בוא נצא מנקודת הנחה שלא נחשף לא בקיץ ולא בחורף בכלל לשמש..
והרמה בבדיקה האחרונה הייתה 32 .
האם זה שנקח 800 יחידות ליום ללא שמש כלל במשך שנה ישמור על רמה של 32 ? או שלדעתך נגלה בבדיקה הבאה שהרמה ירדה?

או שכן או שלא.

או שכן או שלא. כפי שציינתי, יש בדברים אלה סטיית תקן גבוהה.