מחסור בויטמין D

שלום רב!

בבדיקת דם נמצא כי כמות הויטמין בדם היא 25 כאשר המינימום הוא 75
בתקופה האחרונה אני סובלת מעייפות כרונית כאבים בשרירים ובפרקים ומבעיית זיכרון לטווח קצר - האם הסימפטומים מאפיינים חוסר בויטמין? ואם כן האם הדבר ישתנה במהירות עם קבלת התרופה???

תודה
מגי

.

שלום מגי,

מאמר  (1) , ומאמר (2) מצביעים על קשר בין כאב שרירים לחוסר בויטמין D. עם זאת, יכולות להיות סיבות נוספות לעייפות וכאבי שרירים.

בכל מקרה, עלייך לתקן את רמת ויטמין D מעל למינימום הנדרש (מומלץ גם יותר. לא להיות גבוליים) ע"י לקיחת תוסף ו/או חשיפה מבוקרת לשמש (בהתייעצות עם רופא עור). 3 חדשים לאחר לקיחת מינון הויטמין שיינתן לך, יש לחזור על הבדיקה ולהמשיך לקחת את המינון כדי לשמור על רמות ויטמין D תקינות לאורך כל ימות השנה. את יכולה לעיין גם באתר Vitamin D for Pain

גדי

.

נ.ב.

אני מניח שהתוצאה שהבאת היא ב-nmol/l. כדי לחשב בng/ml יש לחלק ב-2.5

גדי

לא ממש הבנתי לגבי הערכים

אצלינו בקופה הטווח הוא בין 75-250 והתוצאה שלי היא 25, אז למה לחלק ל-2.5?????

ותודה על התשובה המהירה והעיניינית.

ד"א תוך כמה זמן עולה ויטמין D בגוף? האם כמו הB12 לאט????
ותוך כמה זמן אפשר להגיע לחוסר של הויטמין בגוף???

שוב תודה
מגי

.

שלום מגי,

אם רוצים לקבל את התוצאה ב ng/ml צריך לחלק ב2.5 . רק רציתי לוודא שהתוצאה שלך היא בnmol/l.

תיקון רמות ויטמין D נעשה לפעמים במינונים גבוהים מאד (megadose) של כמה עשרות אלפי יח' ואז הרמות מסתדרות תוך ימים. אם תקבלי 1000-2000 יח' ביום, תצטרכי להמתין כ3 חודשים להתייצבות ואז לעשות בדיקה נוספת.

גדי

לקיחת כמויות גדולות של ויטמין D לתיקון מהיר

לאור זה שהרמה הנמדדת היה 8NG האם במקרה זה לא עדיף לקחת כמויות גדולות לתיקון מהיר.(מגה דוזה)
ואז מתי רואים את השינוי?
האם ישנה אפשרות שזה יגרום לבעיה כלשהי. כמו בעיה במשק הסידן, שקיעת סידן ברקמות. איזה תחום מומחיות כדאי לפנות ברפואה הקונבנציונלית כדי לקבל תשובות עדכניות.
שוב תודה.

.

שלום לך,

חלק מרופאי המשפחה אינם כל כך מעודכנים ולא ייעצו לך מינון גבוה יותר ממה
שממליץ משרד הבריאות. ותצטרכי להמתין כחודשיים-שלושה לראות שינוי. רופאים אנדוקרינולוגיים (התמחות בנושא ההורמונים) הם
המעודכנים יותר ויוכלו לייעץ לך על מגה דוז. אם את יודעת אנגלית, את יכולה
לקרוא על מגה דוז של ויטמין D במאמר זה .

את יכולה גם להיעזר ב-מחשבון ויטמין D

גדי

שאלה על ויטמים D

בבדיקת הדם שלי, התברר שהויטמין D שלי נמוך מאוד.
הרופה הורה לי לשתות בקבוק של 10 מ"ל בפעם אחת כפול 3 חודשים, ואז לעשות שוב בדיקת דם.
האם המינון הגבוה הזה אמור להשפיע עלי ולגרום לתופעות לוואי בימים הראשונים אחרי ששתיתי את הכמות הזו?
אשמח לקבל תגובה מהירה
תודה!

.

שלום גילי,

נעשו מחקרים של לקיחת מינונים גבוהים אחת לשלושה חודשים. לא נצפו בהם תופעות לוואי. עם זאת, איני יודע מה הסיבה שהרופא המליץ על צורת לקיחה כזאת. בלקיחה יומיומית עם הארוחה העיקרית הספיגה יעילה יותר.

צורת לקיחה של מינון תקופתי גבוה מומלצת בד"כ אצל זקנים הסובלים משכחה ובאים לביקור תקופתי במרפאה ואז נותנים להם את המינון.

גדי