ילדה בת 7 קיבלה בטעות 22 טיפות ויטמין D - עד כמה זה מסוכן? מה לעשות? מה התסמינים שעלולים להיות?

ילדה בת 7 קיבלה בטעות 22 טיפות ויטמין D, היתה אמורה לקבל פניסטיל וחל בלבלול. לאחר כמה דקות קיבלה פניסטיל (22 טיפות)
עד כמה זה מסוכן? מה לעשות? מה התסמינים שעלולים להיות?
אודה לתשובה מהירה,

.

שלום לך.

לגבי פניסטיל, אין לי כל ידע.

לגבי ויטמין d, לא קרה דבר. הגוף אוגר וממצע את כמות הויטמין. את יכולה להפסיק מתן הויטמין לשבוע ולאחר מכן להמשיך כרגיל. 

גדי

תודה הרגעת אותי

איך הגוף פולט את העודף?

.

שלום לך,

כפי שכתכבתי, הגוף אוגר את הויטמין. אינו פולט אותו. הויטמין אותו אנו לוקחים הוא בעצם הויטמין ה"גולמי" שאינו פעיל. הגוף משתמש בויטמין D ה"גולמי" והופך אותו לצורה הפעילה שלו לפי הצורך. לכן כתבתי לך שאפשר להפסיק לשבוע את מתן הויטמין ולאחר מכן להמשיך כרגיל.

יש אנשים שלוקחים מינונים תקופתיים של כל הכמות החודשית אחת לחודש ואין עם זה אף בעיה.

גדי

תודה!!

תודה!!

ויטמין d ב

שלום, ילד בן 3 חודשים, בטעות טפטפתי כמה טיפות לכל נחיר של הילד ויטמין די במקום הטיפות שניתנו לו מהרופא. האם זה מסוכן?

.

שלום לך,

לא זה לא מסוכן.

גדי