קושי בספיגת ויטמין D - פתרון?

שלום ותודה לך על האתר!
רמות הויטמין D שלי שואפות לאפס כבר כמה וכמה שנים לפחות (8 עד 20) - וביר שגם קודם, לפני שהתחלתי לבדוק. לקחתי כל מיני סוגים של ויטמין D - גם סטנדרטיים וגם כאלו שהומלצו ע"י נטורופתית, ואין שינוי משמעותי בערכים, למרות שלקחתי כמויות עצומות (באלפים רבים).
מטפלת סינית העלתה את ההשערה שכנראה שיש לי בעיית ספיגה שאולי קשורה במוצרי חלב שחוסמים את דופן המעי ומפריעים לספיגה. הבעיה היא שקשה לי מאד מאד להיגמל ממוצרי חלב... רציתי לשאול על איזה תוסף אתה יכול להמליץ מנסיונך - אולי לא ניסיתי אותו? (לא זוכרת את כל הסוגים שניסיתי). אני מבינה שבחודשים הנוכחיים אין סיכוי לקבל את זה מהשמש החורפית, אבל גם בקיץ לא הצלחתי להיחשף לשמש.
ברור לי שהמחסור גורם לי שלל תופעות שליליות ואשמח לרעיונות לפיתרון שגם תהיה לי היכולת ליישמם (אולי מחסור בויטמין D גם פוגע בכוח הרצון? ;-)...).
תודה רבה מראש!

.

שלום לך,

בואי נעשה סדר.

1. מחקרים מראים שהספיגה היעילה ביותר היא כאשר הויטמין נלקח עם הארוחה העיקרית של היום. והיא צריכה להכיל מרכיב שומני כלשהו

2. יש ליטול את הויטמין באופן קבוע גם לאחר שהרמה מסתדרת כי הגוף צורך ומשתמש בויטמין באופן קבוע.

3. עייני היטב והשתמשי במחשבון ויטמין D כדי לחשב את המינון הנדרש, בצעי בדיקות תקופתיות ותיקוני מינון. כלומר, אם למשל עשית חישוב ואת צריכה 3000 יח' ליום ולא הגעת לאחר 3 חודשים לרמה הנדרשת, בצעי חישוב מחדש כדי לחשב את התוספת למינון שאת כבר לוקחת.

4. שיטות נטילה שאני מכיר: טפטוף על פרוסת לחם, טפטוף לקפה או תה לאחר שהם בטמפרטורת שתייה. רצוי טיפות שמתערבבות בצורה טובה במים /חלב. (אם איני טועה של סופהרב ואולי גם של אחרים).

גדי

תודה רבה! אנסה שוב על-פי המלצותיך...

תודה רבה! אנסה שוב על-פי המלצותיך...