חוסר בויטמין די

שלום רב,
בבדיקת דם שעשיתי בקופח כללית. יצא שיש לי מחסור בויטמין די, התוצאה היתה 27, כאשר הטווח המינימום הוא 70-75. כמו כן, לאחרונה אני חווה מיחושים וכאבים באוזן כמו אטימות וירידה בראייה. רציתי לשאול האם יש קשר בין השניים? שאלה נוספת...יש לי טיפות של סולגאר, לייף, ואלטמן איזו חברה היית ממליץ להתחיל להשתמש והאם ניתן להחליף בינהם? (יום סולגאר, למחרת לייף וכו'). ואם אקח עשר טיפות של 400 יחבל ביום האם אחווה שיפור בתוך שבוע או שזה דורש סבלנות? ושאלה נוספת האם כדאי לקחת לכמה ימים יותר מעשר טיפות?
כמו כן לצערי כרגע הרופאה טוענת שאני לא צריכה בדיקה נוספת רק להמשיך לקחת (את הבדיקה עשיתי לפני חצי שנה אבל לא הקפדתי לקחת כל יום)
בתודה מראש,
בר

.

שלום לך,

הסימפטומים שתיארת אינם בהכרח תוצאה של חוסר ויטמן D. ייתכן והם תוצאה עקיפה של החוסר בויטמין. לפי מה שכתבת, הבדיקה שעשית הייתה לפני חצי שנה אז סביר שעכשיו בחורף התוצאה נמוכה יותר. בכל מצב ובלי קשר לסימפטומים יש לשמור על רמת ויטמין D תקינה. אני מציע שתקחי 4000 יחב"ל ליום למשך 10 ימים ולאחר מכן, לפי מחשבון ויטמין D (מומלץ לעיין) אני מציע שתחי כ-3000 יחב"ל ביום.

אין חשיבות ליצרן הויטמין. הדבר החשוב ביותר הוא מה שנוח לך לנטילה.

גם לאחר הגעה לערך מטרה יש לצרוך את הויטמין באופן קבוע כי הגוף משתמש בו באופן קבוע. כדאי לבצע בדיקות תקופתיות אחת לחצי שנה לצורך התאמת מינון לעונות ולחשיפה לשמש.

גדי

תודה רבה על

תודה רבה על התגובה.
אתמול והיום לקחתי 20 טיפות, קראתי כאן שיש כאלה שקיבלו המלצה לשתות חצי בקבוק או בקבוקון שלם, ואז בכל יום המשיכו לפי ההמלצה. בכל מקרה אמשיך לקחת לפי ההמלצה. ובהזדמנות ראשונה אבקש מהרופאה שוב בדיקת דם. האם לקיחת חצי בקבוק ואז להמשיך כפי ההמלצה היא שוות ערך לנטילה של כ4000 יחבל למשך עשרה ימים? אני גם חוששת שאגיע לנטילת יתר אבל כנראה שלפי החוסר שלי זה לא אמור להדאיג אותי....
המון תודה...

בנוסף, אני כמעט

בנוסף, אני כמעט ולא נמצאת בשמש בכלל גם לא בקיץ כבר שנים רבות ואני חוששת שאולי מחסור לאורך זמן גרם לכל מיני דברעם שבאים עכשיו לידי ביטוי, השאלה היא האם לא כדאי לקחת כמות גדולה יותר בתחילה על מנת להעלות את רמת הויטמין?

.

שלום לך,

איני יודע כמה יחב"ל מכיל בקבוקון או חצי בקבוקון. אני מעדיף את שיטת הספירה. כפי שכתבתי לך, אני מציע שתקחי 4000 יחב"ל ליום למשך 10 ימים ולאחר מכן באופן קבוע כ-3000.

לגבי נטילת יתר, מינון של עד 4000 יחב"ל ליום הינו בטוח לחלוטין לפי ה-FNB. ולפי דבריה של פרופ' צופיה איש שלום מתוך המאמר חשיבותו של ויטמין D לבריאות העצם  :"מנה יומית של 50000  יחידות עלולה לגרום להרעלה אם תלקח ברצף במשך מספר שבועות." 

גדי

תודה רבה

תודה רבה