איך כדאי לצרוך ויטמין D

שלום,
בבדיקות דם האחרונות שעשיתי, יצא לי ויטמין D באוגוסט 20ng/ml ואז שוב בינואר 2019 יצא 15.4ng/ml.
רופאת עור המליצה לי בעקבות נשירה לקחת 25000 UI בפעם אחת כל 15 ימים למשך שנה.
רציתי לשאול האם עדיף כמויות קטנות יותר יומיות? או שזה נספג אותו דבר וזה לא משנה?
והתופעות לוואי שכתובות באלון לצרכן - בעיות בכליות וכל מיני כאלה, זה רק אחרי שעוברים את הכמות ng הרצויה או שזה יכול לקרות גם בלקיחות הראשונות של הבקבוקונים?
תודה מראש.

.

שלום לך,

בוצעו מחקרים במינונים כוללים תקופתיים של שבוע, שבועיים וגם חודש. המינונים נמצאו בטוחים. הגוף מבצע מעין "ממוצע" של הספיגה. 25000 IU אחת ל15 יום, זה אומר 1666IU ליום שזה יעלה אותך (תיאורטית) בחורף ל32ng/ml או בקיץ ל36.6ng/ml. אני מציע לך לצרוך את הויטמין לכל החיים ולא רק למשך שנה וגם בלי קשר לנשירה. רמת ויטמין D תקינה חיונית למניעת מחלות ובעיות בריאותיות שונות. 

נא עייו היטב במחשבון ויטמין D

גדי

תודה על

תודה על התגובה,
אוקיי, אז בהנחה שאני ממשיכה עם 25000UI ומצליחה להגיע ל ng32-37.. גם אם אחר כך אני ממשיכה לצרוך ויטמין D, לא יהיה כדאי לשנות מינון?

ולגבי התופעות לוואי כמו: עייפות, איבוד תאבון, צמאה, כאב ראש, כאבי בטן, בחילה, הקאות, עודף סידן בכליות, עודף סידן בדם, וכו' - זה יכול לקרות גם כשויטמין D עדיין נמוך? או רק אחרי שמגיעים לרמות גבוהות יותר שלו?

.

שלום לך,

גם לאחר הגעה לערך מטרה יש להמשיך ולצרוך את הויטמין באופן קבוע כי הגוף משתמש בו באופן קבוע. כדאי לבצע בדיקות תקופתיות לצורך התאמת מינון לעונות ולחשיפה לשמש.

גדי

ומה לגבי תופעות

ומה לגבי תופעות הלוואי שציינתי?

.

שלום לך,

על פי המלצות של מועצת המזון והתזונה האמריקאית (FNB) מינון של עד 4000 יחב"ל ליום לאדם בוגר ללא הגבלת פרק זמן הוא מינון בטוח.

לפי דבריה של פרופ' צופיה איש שלום מתוך המאמר חשיבותו של ויטמין D לבריאות העצם  ,"מנה יומית של 50000  יחידות עלולה לגרום להרעלה אם תלקח ברצף במשך מספר שבועות." כך שהמינונים שציינת רחוקים מאוד ממצב רעילות המביאה לתופעות הלוואי שציינת

גדי

הבנתי, אוקיי,

הבנתי,
אוקיי, תודה רבה!