סרטן המעי הגס

בעבודה שהתפרסמה במהדורת אוגוסט 2009 של כתב העט Clinical Journal of Oncology Nursing טוענים החוקרים שמיטוב רמת ויטמין D בדם מוריד את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס.

בעבודה שנעשתה נאספו נתונים מ-25 מחקרים שנעשו בשנים 2002-2008. 4 מחקרים מבוקרים-אקראיים, 11 מחקרים קבוצתיים או מחקרי מקרה-ביקורת בהם מדדו רמות ויטמין D ו-10 מחקרים קבוצתיים אודות צריכת ויטמין D.

עבודה זו מעלה 3 נושאים:

  • העלאת הרמה של 25-OH-D (הורמון הויטמין) למצב תקין 32-100ng/ml השיגה הורדת הסיכון של סרטן המעי הגס
  • העלאה הצריכה של ויטמין D הורידה את הסיכון של סרטן המעי הגס
  • העלאת הצריכה של ויטמין D ל-1000 יח' ביום הינה בטוחה וסבירה להעלאת הרמה של 25-OH-D מעל 32ng/ml לצורך השגה של הורדת הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס.

קישורים: תקציר העבודה, המאמר המלא - HTML, המאמר המלא -PDF