אתה יכול להסביר את זה?

ראיתי פה דבר כזה doctors.co.il/xFF-List,xFI-571,m-Doctors,a-Forums.html#109656_109596 בת 53. בבדיקה שגרתית נמצא חוסר בויטמין D. לאחר שנה של לקיחת 12 טיפות ביום הרמה עלתה מ-16 ל-35. האם כדאי להמשיך לקחת 12 טיפות ביום או שזה מסוכן לטווח ארוך וכדאי להפחית את הכמות? אם כן אז לכמה להפחית? וזה לאחר שנה של 2400 יחידות מדי יום. איך יכול להיות?

.

להסביר את מה.

גדי

לאחר שנה של

לאחר שנה של לקיחת 12 טיפות ביום הרמה עלתה מ-16 ל-35

במשך שנה 2400 יחידות יום יום אמורים להגיע לרמה הרבה יותר גבוהה לא?

.

שלום אורח,

כלל האצבע הוא שכל 100 יח' מעלים (לאחר תקופת ההתייצבות)  ב-1ng/ml. אך זה כלל אצבע ולכן הוא נקרא כך. יש שונות גבוהה מאדם לאדם. אם למשל האדם שמן, יש סיכוי ש-100 יח' לא מספיקות עבורו להעלות ב-1ng/ml.

גדי

אז אפשר לקחת 2000

אז אפשר לקחת 2000 יחידות יום יום ללא חשש? גם כשהרמה תקינה?

עוד שאלה, אם עורי בהיר, ואני עם בגדים קצרים בקיץ, נמצא יום יום30, 45 דקות בשמש.
אני מקבל כל יום 10,000 יחידות בקירוב של ויטמין די ?

.

2000 יח' ליום היא גבול הצריכה המירבית לפי הגדרת משרד הבריאות. בלבנון נעשה מחקר ב-340 נערות ונערים בגילאי 10-17. הנערים והנערות בקבוצה הנבדקת קיבלו במשך שנה 14000 יחב"ל לשבוע (2000 ליום). בתום השנה לא נצפתה הרעלה של ויטמין D (ראה בטיחות ורעילות של ויטמין D).

אם עורך בהיר ואתה צעיר, אתה יכול לייצר ב20-30 דקות של חשיפת גוף מלא לשמש של צהרי קיץ כ-10000 יח' אין טעם להשאר יותר בשמש כי קיים תהליך שמנגנון הייצור בעור מגביל את עצמו. המשך הישארות בשמש לא ייצר לך יותר ויטמין די אלא רק יצלה אותך יותר ויגדיל את הסיכוי שלך לסרטן עור. התייעץ עם רופא העור שלך בכל הקשור לחשיפתך לשמש.

גדי