האם כדאי לצרוך תוסף ויטמין D?

שלום רב,
לפני מס' ימים ביצעתי בדיקה ואלה הם התוצאות:
VIT.D 25-OH 32.90 NG/ML
VIT.D 25-OH <10 NG/ML = DEFICIENCY
VIT.D 25-OH 10-30 NG/ML = INSUFFICIENCY
האם יש לי חוסר בויטמין? אם כן, כמה כדאי לי לצרוך?
בתודה רבה מראש.

.

שלום לך,

רמה של 32ng/ml היא המינימום הנדרש. אינך חייבת לקחת תוסף אך כדי לא להיות גבולי אני מציע לקחת 400 יח' ליום. כמו כן, מאחר ובחורף יורדת הרמה עקב חשיפה מועטה לשמש, אני מציע לקחת בחודשים אוקטובר עד מרץ 1000-1500 יח' ליום.

גדי

לגדי

ראשית, תודה רבה על התגובה.
שנית, בחיפוש מהיר באינטרנט ראיתי שחוסר בויטמין D יכול לגרום ל"רככת", לא ראיתי באתר שלכם התייחסות לכך (אנא תקן אותי אם אני טועה) והייתי שמחה לדעת האם באמת יש קשר בין השניים, ומה זה בעצם רככת? התעניותי נובעת מכך שאני סובלת מבעיות ברכיים שחלו לפני מס' שנים, למרות גלי הצעיר וטובי הרופאים בארץ אינם מצליחים להסביר את הכאבים בצורה חד- משמעית (יש כמה ניחושים). לסיכום אני תוהה אם ייתכן ו"חוסר" כזה בויטמין D יכול לגרום להחמרת הכאבים וחולשה בפרקים?
אני מאוד מודה לך,
אורחת :)

.

שלום אורחת,

רככת היא הסיפור "הישן" של ויטמין D. את יכולה לקרוא על זה במשפט השני של המאמר חכמים בשמש, האמנם. ויטמין D מוכר בעולם הרפואה שנים רבות בהקשר של ספיגת הסידן וחשיבותו למבנה העצמות. רככת מתרחשת אצל תינוקות עם חוסר ויטמין D. הם גדלים עם רגליים עקומות בגלל רכות העצמות ועומס הגוף עליהן (ראי תמונה).

אוסטיאומלציה שהיא "רככת" במבוגרים מאופיינת בכאבי עצמות (עמוד שדרה תחתון, אגן, רגליים), חולשת שרירים, ירידה במסת שריר, הליכה מתנדנדת.

אם רמת ויטמין D שלך תקינה, את צריכה לחפש את הסיבה לכאבי הברכיים שלך בכיוון שונה מויטמין D.

גדי

לגדי

שלום שוב,
עצוב לי מאוד שאף אחד מעשרות הרופאים שבדקו אותי עד כה אינו טרח לבדוק את רמת הויטמין D שלי (עד לפני שבוע) כיוון שהסימטומים שציינת של אוסטיאומלציה הם בדיוק אותם סימפטומים שאני סובלת מהם.
לכן, אני מודה לך מאוד על כל האינפורצמיה שחלקת איתי! אני בינתיים אמשיך לחפש את מקור הבעיה.