מחסור ממושך של ויטמין D

רמה של 14-15
תקופה ארוכה בגיל התבגרות . זה הרי לא נבדק אצל כל אחד רק אם מבקשים במיוחד.
האם ניתן לתקן ע"י עליה של הויטמין לרמות 30 40 ?
האם זה נזק בלתי הפיך?

שאלה נוספת, כמה יחידות מקבלים בחשיפה לשמשפנים זרועות בטן רבע שעה? 400 יחידות 600 יחידות , 2000 יחידות או 10,000 יחידות?

וכמה יחידות זה 15 מק"ג?

אדם עם רמה נמוכה של הויטמין כמה תמליץ לו להחשף לשמש בשבוע? ותוך כמה זמן זה אמור לעלות ? שבוע ,שבועיים? או חודשים?

האם נכון זה נכון שחשיפה של יותר מרבע שעה ביום תביא להתפרקות הויטמין בעור ואז זה כאילו החשיפה לשם קבלת הויטמין יורדת לטימיון? זה לא יספג טוב אם מגזימים?

העור יכול לייצר ויטמין D כאשר הוא נחשף לקרינה סגולה מסוג UVB, שהיא באורך גל של 270-290 ננומטר. אורכי גל אלה של קרינת השמש מושגים בגובה פני הים, כאשר השמש נמצאת בזווית של 45 מעלות ומעלה מעל האופק. במצב זה חשיפה של הפנים, הזרועות, או הגב (ללא משחת הגנה משיזוף) לשמש משך 10-15 דקות פעמיים בשבוע, היא חשיפה אופטימאלית לסינטיזת ויטמין D בעור, ואילו חשיפה ממושכת יותר כבר עלולה להביא להתפרקות מולקולות ויטמין D בעור.

תודה רבה.

זמני חשיפה

שלום אורח,

אין לי כל מידע לגבי נזקים בלתי הפיכים אם קרו כתוצאה מחוסר ויטמין D. בכל אופן, כמובן שאפשר לתקן מצב של רמה נמוכה ע"י לקיחה כתוסף מזון או חשיפה מבוקרת לשמש. אם אתה רוצה להעלות את הרמה לנורמה בזריזות, בקש מהרופא שירשום לך טיפות ויטמין D. לפי מחקר זה אפשר לתת מינונים חד פעמיים של 100000 יח'. ערכים מקורבים של זמני חשיפה אתה יכול לקבל במאמר כמה ויטמין D צריך לקבל. איני יכול להמליץ לך אישית על חשיפה אלא התייעץ עם רופא העור שלך.

1 מק"ג = 40 יח'

לאחר חשיפה של 20-30 דקות בשמש צהרי קיץ של גוף מלא של אדם בהיר, לא יורדת החשיפה לטמיון אלא קצב ייצור הויטמין יורד באופן משמעותי. הכפלה של זמן החשיפה לא תכפיל את כמות הויטמין שיווצר אלא תעלה אותו רק בכמה אחוזים.

גדי 

תודה רבה, המשך.

תודה רבה.

מה לגבי השמש של 7, 8 בבוקר שהיא שמש מאוד חזקה.

היא מספיק טובה לייצור הויטמין?

בנוסף אם אתה אומר שלפי סוג העור נניח עלייך להחשף 6 דקות (מאי) בתקופה זו חשיפה של פנים, זרועות ורגליים בשביל לקבל 1,500 יחידות אם תחשף 12 דקות תקבל 3,000 יחידות ?
ואם תחשף יותר מחצי שעה באותה צורה תגיע ל10,000 יחידות?

עוד שאלה אם נחשפים כל הגוף בטן פנים רגליים , יש לך מושג כמה יחידות מקבלים ב-2 דקות לפי סוג ער 2?

אגב בבוקר בשעה 7 8 בתקופה זו יש שמש מאוד חזקה עם הרבה אור, מה ההבדל בין שמש זו של בוקר , לשמש של הצהריים מבחינת ייצור הויטמין? מה אם אלך לים ב-9 בבוקר לרבע שעה אקבל פחות ויטמין מאשר אלך לים שצהריים לרבע שעה?

תודה רבה!

שמש "חזקה"

 דבר ראשון, קרא 10 עובדות על ויטמין D וחשיפה לשמש

בבוקר ואחה"צ יש מעט UVB ואתה מקבל UVA בשפע שיכול להגדיל את הסיכון למלנומה

עדיפות חשיפות קצרות בצהריים על פני חשיפות ארוכות בבוקר ואחה"צ. איני יודע מספרים מדוייקים בכל אופן, מתוך מאמרים שקראתי אני מסיק מעין "נוסחת אצבע" שאדם בהיר יכול לייצר בגופו כמות של כ-10000 יח' ב20-30 דקות חשיפת גוף מלא בשמש של צהרי קיץ ולאחר מכן, יירד קצב ייצור הויטמין באופן חזק.  כמובן שזה תלוי בזוית הגוף מול השמש (עמידה, ישבה, שכיבה). מבחינת ייצור הויטמין, חשיפה של 3.5 שעות פעם אחת בשבוע אינה שווה ל-7 חשיפות של חצי שעה כל אחת. החשיפה הארוכה עלולה לגרום לכויות מבלי "להרויח" ויטמין D.

גדי

הבנתי , תודה רבה , ראה מה רשום כאן

http://www.infomed.co.il/vitamin1.asp?vID=8

תסמינים וסיכונים בנטילת כמות עודפת

מינון מעל 400 IU ליום אינו מועיל ברוב המקרים, ועלול להגביר את הסיכון של תופעות שליליות כגון חולשה, צמא בלתי רגיל, השתנה מרובה, הפרעות בעיכול ודיכאון. שימוש עודף ממושך מערער את מאזן הסידן והפוספאט בגוף, ועלול להוביל לשקיעת סידן ברקמות הרכות, בכלי הדם ובכליות, ולפיגור בצמיחה אצל ילדים.
מנה יומית מעל 25 מיקרוגרם (1,000 IU) אצל תינוקות ו- 1.25 מ"ג (50,000 IU) אצל ילדים ומבוגרים נחשבת מנה עודפת.

בכל אופן אני מבין שעם בגדים 12 דקות בעונה זו סוג עור 2 מקבלים 3,000 יחידות וב-18 דקות 4,500 וכך הלאה?

תודה רבה!

מה זה "עם בגדים"

בדף כמה ויטמין D צריך לקבל כתוב "הזמן שחושב הוא עבור חשיפה של פנים, זרועות ורגליים (כ-25% משטח העור - למשל, לבוש של מכנסיים קצרים וחולצת T). "

לגבי אינפומד, איני אומר שאינם צודקים או כן צודקים. אני מביא את המידע באתר על בסיס מה שאני מבין ממאמרים שקראתי ומשתדל לציין את המקורות מהם משכתי את המידע. 

בוא נגיד ככה

מכנסיים ארוכות חולצה ארוכה, כלומר רק פנים קצת צוואר וכפות ידיים נחשפים

סוג עור 2
ב-5 דקות יהיה יותר מ-400 יחידות לדעתך ?

מדידות

שלום אורח,

איני מתמחה במדידות שטח עור. אתה יכול להעריך בעצמך לא פחות טוב ממני.

גדי 

לאורח שרוצה לקבל ויטמין D רק עם פנים וכפות ידיים חשופות

הצחקת אותי. אתה צריך שמש והרבה