אלרגיה מויטמין D

שלום האם כתוצאה מלקיחת ויטמין D בטיפות יכול להיות אלרגיה , הנני לוקחת ויטמין D-400 של אלטמן וכבר כמה ימים יש לי עקיצות וגירוד בגוף . אם כן האם יש סוג אחר שלא יעשה אלרגיה ואם כן איזה.

תודה

שירה

.

שלום שירה,

ויטמין D אינו ידוע כגורם אלרגיה גם במינונים פי 10 ממה שציינת. בכל אופן, אנשים שונים מפתחים אלרגיות שונות. אין הכרח שמה שאת מרגישה נובע מלקיחת הויטמין. ייתכן שיש גורמים אחרים (יצרן שמחליף חומר באבקת כביסה וכו'). לויטמין D יש יצרנים שונים, טיפות וקפסולות שונות. את יכולה לנסות אחרים.

גדי

גם לי הייתה אלרגיה לויטמין d וגם במינונים לא גבוהים

800 יחידות בין לאומיות. היו לי כאבים חזקים שהפסיקו לאחר שבוע שלא נטלתי את הטיפות וחזרו מיד כשחזרתי לקחת אותן, ואז שוב נעלמו כשהפסקתי. בדקתי את העניין כבר כמה פעמים ועם כמה סוגי טיפות.
יש לי מחלה אוטואימונית כך שיכול להיות שזה קשור, וגם אמרו לי שיכול להיות שיש לי בעיית ספיגה.

.

שלום לך,

כפי שחלק מהאוכלוסיה סובל מאלרגיות שונות לדברי מזון "רגילים" כגון עגבניה או בטנים, ייתכן שמתגלה רגישות כזו או אחרת גם לויטמין D, אם כי זה כלל לא ברור לי כי זהו ויטמין שנוצר בגופנו באופן טבעי בעת חשיפת העור לשמש.

גדי

גם לי קרה אותו דבר

גם אני עוברת את אותן תופעות עכשיו , האם כשהפסקת את זה תופעות אלה הפסיקו ?

.

שלום לך,

אני מציע להחליף יצרן. האלרגיה (אם קיימת) יכולה להיות לא לויטמין עצמו אלא לחומר שעמו הוא בא (בקפסולות או הנוזל שבו הוא מומס).

אלגיה לויטמין עצמו אינה הגיונית מאחר והוא נוצר באופן טבעי בעור בעת חשיפה לשמש וכל אחד מאיתנו נחשף במידה כלשהי לשמש.

גדי