ממליצים על 400 יחב"ל ויטמין D ליום.

בחצי שעה בשמש כתוב שמקבלים מאזור 5000-10,000 יחב"ל .
אז חצי שעה בשמש מספיק בשביל שבועיים ?

.

שלום לך,

מינון של 400 יחב"ל ליום אינו מספיק כדי להביא את מצב ויטמין D לרמה אופטימלית. ראה זמני חשיפה להערכה ראשונית בכמה ויטמין D צריך לקבל

גדי

לאחר שהרמה

לאחר שהרמה אופטימלית 400 יחב"ל ליום מספיק כדי לשמור עליה ?

.

שלום לך,

אם מדובר על רמה שנבדקה כשלושה חודשים לאחר תחילת נטילת הויטמין, יש לשמור על אותו מינון שהביא לרמה האופטימאלית.

גדי

כמה זמן לשמור

כמה זמן לשמור על המינון ?

.

שלום לך,

הויטמין שאתה נוטל אינו נשאר בגוף לנצח. הגוף צורך ויטמין D באופן שוטף לכן יש לקחת אותו באופן שוטף כל החיים. במידה ונחשפים לשמש בקיץ, אפשר להוריד את המינון לפי מידת החשיפה. 

גדי

אז 800-1000 יחב"ל לא

אז 800-1000 יחב"ל לא מספיק כדי לשמור על הרמה ?
צריך תמיד להמשיך עם 2000 ?

.

שלום לך,

הדבר הנכון לעשות הוא בדיקות תקופתיות של ויטמין D ותיקוני מינון לפי הצורך. אפשר להיעזר במחשבון ויטמין D כדי להעריך את המינון הנדרש. כל השאר אלו "הערכות אצבע" ממוצעות שאינן בהכרח מתאימות ספציפית לכל אדם.

גדי

בעיקרון חצי שעה

בעיקרון חצי שעה בשמש מספיק בשביל שבוע ?

במקום להיחשף כל יום כל פעם כמה דקות אפשר פשוט לעשות את זה חצי שעה אחת לשבוע ?
ונקבל מזה כמה אלפים ?

.

שלום לך,

הבעיה היא שלאחר כ-20 דקות של חשיפה לשמש אצל אדם בהיר מגיעה יכולת ייצור הויטמין קרוב למקסימום. גם אם יישב שעתיים נוספות בשמש הוא רק יקבל כוויות ולא יקבל תוספת של הויטמין.

עדיף לחלק את החשיפה לשמש ליותר פעמים בשבוע ולזמנים קצרים יותר ועל שטח גוף גדול ככל האפשר. בתקופה זאת (סתיו - חורף) זה כבר כמעט לא מעשי ועדיף לקחת את הויטמין כתוסף דרך הפה.

גדי